Ruilen en retourneren

Klanttevredenheid is erg belangrijk voor ons.
Maar het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het artikel toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Daar doen we niet moeilijk over!

Wat de reden ook is, je hebt het recht jouw bestelling tot 60 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Na annulering heb je nogmaals 30 dagen om het artikel retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.
Wij geven dus een niet goed = geld terug garantie.

Let op: de kosten voor retour van jou thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten zijn afhankelijk van de afmeting/gewicht van het terug te sturen artikel. Check de informatie hieronder bij 'Wat kost retourneren' voor een indicatie van de kosten.

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het artikel met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan BuDor webshops geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via: info@slingerwinkel.nl of gebruik onderstaand contactformulier.

Mocht het artikel beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het artikel te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het artikel aan je doorberekenen. Behandel het artikel dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.


Hoe werkt het retourneren?
Stap 1 ⇒ Neem binnen 60 dagen na ontvangst van je bestelling contact met ons op. Gebruik onderstaand contactformulier of stuur ons een mail. Je hoeft alleen aan te geven dat je (een deel van) je bestelling wilt terugsturen. Vermeld wel het ordernummer.
Stap 2 ⇒ Je ontvangt van ons een retourformulier. Stop dit formulier bij het artikel of artikelen die je terug stuurt.
Stap 3 ⇒ Doe de artikelen die je terugstuurt in een degelijke verpakking en stuur het naar:
   BuDor webshops
   Oosterdiep WZ 29
   7881 GL  Emmer-Compascuum

Stap 4 ⇒ Vergeet niet de envelop of doos voldoende te frankeren. (Bij niet of onvoldoende frankeren, wordt de eventuele strafporto op het retourbedrag in mindering gebracht.)
Maak je gebruik van ons retourlabel, dan hoef je alleen het gemailde label op je (brievenbus)pakketje te plakken. De kosten voor het retourlabel worden rechtstreeks aan onze verzendpartner MyParcel voldaan.


Ik wil een deel van de bestelling retourneren
Stuur je een deel van de bestelling aan ons terug? Dan maken wij alleen het aankoopbedrag van het teruggestuurde artikel naar je over.
 
Heb je gebruik gemaakt van gratis verzending boven een bepaald bedrag, en stuur je artikel(en) retour? Als het nieuwe aankoopbedrag (van de artikelen die je houdt) onder dit grensbedrag komt, brengen wij alsnog de verzendkosten in rekening. Deze kosten worden verrekend met de terug te storten aankoopsom.


Wat kost retourneren?
Alleen de kosten voor retour van jou thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Je kan gebruik maken van ons retourlabel. 
De kosten hiervoor bedragen € 4,75* (brievenbuspakket) of € 7,50* (pakket) binnen Nederland. Deze kosten worden aan onze verzendpartner (MyParcel) voldaan, voordat het label gedownload kan worden. Uiteraard kan je ook zelf de zending frankeren. 
Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.


*bij tariefverhogingen door de vervoerder kan dit tarief tussentijds wijzigen.

Kan ik alle artikelen retourneren?
Wij accepteren alleen artikelen retour die ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten. Als dat niet mogelijk is, neem dan even contact met ons op voor een oplossing.
 
Let op: artikelen die speciaal voor jou gemaakt zijn, kunnen niet geretourneerd worden. Dit zijn onder andere onze naamslingers en (raam)stickers.
 
Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Na ontvangst van je retourzending ontvang je van ons een bevestigingsmail. Dit kan 1 tot 2 werkdagen duren. Heb je aan bovenstaande voorwaarden voldaan, storten we het betreffende bedrag binnen 3 dagen aan je terug. 


Ik heb een beschadigd artikel ontvangen
Heb je een beschadigd artikel ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, contact met ons op via onderstaand contactformulier of e-mail: info@slingerwinkel.nl. Bellen mag natuurlijk ook: 0591 - 330 042. Indien mogelijk sturen we een nieuw artikel naar je toe. Of krijg je het aankoopbedrag terug.

 

Product ruilen?
Wil je het artikel ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen met: info@slingerwinkel.nl of gebruik onderstaand contactformulier. 


Ik heb een verkeerd bezorgadres opgegeven!
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.




Contactformulier: